Återköp & Reklamation

Du har alltid 30 dagars öppet köp om du inte är nöjd med din beställda varan.


Varan du vill returnera ska vara i väsentligt oförändrat skick, dvs ej förstörd eller skadad och i originalförpackningen. Vi kommer att implementera ett prisavdrag vid återbetalningen ifall produkten returneras i annat skick. Ångerköp gäller inte data/tv-spel och minneskort om plasten/förseglingen är bruten.

Ångerrätt gäller inte för hygienartiklar inom kropp-, tand-,hårvård och hörlurar inom kategorin in-ear och bluetooth headset där förpackning/försegling är bruten.

Ångerrätt gäller endast för privata personer. Den gäller inte för juridiska personer d.v.s. företag.

Ytterligare instruktioner kring hur du går tillväga finns på retursedeln. Vid ångerrätt står du som kund för returfrakten. Kontakta ditt närmsta postombud eller Schenker för prisuppgifter för returneringen av din produkt.

Återbetalning sker inom 5–15 arbetsdagar efter att vi har mottagit och behandlat din retur. Vid obetald faktura makuleras/tas den bort vid mottagandet av returen. 

Fyll i retursedeln som ni skickar tillsammans med varan — Här hittar du retursedeln

Returadresser:
Samtliga returer skickas till: Unimart Sweden AB, Valstavägen 70, 19550 Märsta. Vi har ingen fysisk kundmottagning på vårt lager för återlämning av returer, alla returer ska skickas till vår returadress.


Reklamation

Ifall varan du har beställt, levereras med defekter eller blir skadad under färd till dig, eller så får du en fel vara kontakta oss via kontaktformuläret snarast.

Du har alltid 3 års reklamationsrätt på våra produkter, helt enligt köplagen. (3 månader för uppladdningsbara batterier). För att garantin ska gälla måste ordernummer kunna lämnas.

För att reklamationen ska godkännas behöver du skicka ett fotobevis på felet. Vi måste godkänna reklamationen innan något skickas tillbaka till oss.

OBS! Vid reklamation: Kontakta alltid kundtjänst först via kontaktformuläret och invänta svar innan du skickar tillbaka något. Mer information om Konsument köpslagen för handel på internet hittar du på www.konsumentverket.se.

Skillnaden på garanti och reklamation?
Garantin omfattar funktionsfel som uppkommer under produktens garantitid. Den gäller inte om du som kund har byggt om eller förändrat produktens ursprungliga funktion eller design.

Garantitiden är varierande från produkt till produkt. Konsumenter har enligt lag 3 års reklamationsrätt om varan har ursprungliga fabrikationsfel. Om du vill använda dig av din reklamationsrätt måste du som konsument påvisa att felet har varit hos produkten sedan den tillverkades. Reklamationsrätten omfattar inte slitage eller yttre påverkan.

Transportskador
Om du märker att paketet eller innehållet är skadat vid mottagandet får du kontakta oss via kontaktformuläret omgående så hjälper vi dig att ersätta din skadade försändelse.